Domowy dietetyczny majonez


Majonez złą sławę zawdzięcza głównie swojej kaloryczności (100 g zawiera około 700 kcal, a to przecież zaledwie kilka łyżek!). Do porównania prezentowany poniżej majonez zawiera tylko 107 kcal w 100 g. Są w nim jednak składniki, na które warto zwrócić uwagę, bo działają korzystnie na organizm.
Sos majonezowy ma szerokie zastosowanie, możesz go dodawać do większości potraw, takich jak: sałatki, burgery, ryby, dania mięsne oraz do przystawek i dodatków do dań: frytek, jaj, warzyw, wrapów czy kanapek.


Składniki:

200 g serek wiejski
60 g jaja kurze całe (1 szt., ugotowane na twardo)
musztarda (1 łyżeczka)
sok z cytryny (2 łyżeczki)
pieprz, sól

Przygotowanie:

Zblendować wszystkie składniki na gładka konsystencje.


5 komentarzy

  1. O kurczę! Koniecznie muszę wypróbować! Kiedyś majonez mógł dla mnie nie istnieć, a ostatnio coraz częściej sięgam po niego do lodówki i dodawałam niemal do wszystkiego. Później kończyło się to płaczem i wyrzutami sumienia, że przecież mogłam sobie podarować. A tu proszę! Istnieje wspaniały zamiennik kalorycznej wersji. Jak tylko będę miała okazję, przygotuję majonez wg Twojego przepisu! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląd ok, ale jeśli smak przypomina majonez, to byłby to wielce godny jego zamiennik.

    OdpowiedzUsuń
  3. wszystko co swojskie i wykonane samodzielnie jest u mnie jak najbardziej pożądane :)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń