Obsługiwane przez usługę Blogger.

15 najzdrowszych produktów dla zdrowia i urody, które warto mieć w codziennym menu

Jedzenie to istotny czynnik nie tylko w walce o zrzucenie zbędnych kilogramów, lecz także zapewniający zdrowie i dobry wygląd. Zamiast łykać kolejne suplementy, wzbogać swój codzienny jadłospis o produkty przynoszące korzyści dla zdrowia i urody. Zrównoważona, urozmaicona i bogata w witaminy i minerały dieta sprawi, że Twoje włosy będą lśniące, skóra promienna a włosy gęste i mocne.


5 produktów na szczupłą sylwetkę


1. Płatki owsiane
Najważniejszy jest w nich błonnik. Reguluje poziom cukru we krwi, daje uczucie sytości i pomaga  zapanować nad apetytem.
Rada : więcej błonnika zawierają zwykłe płatki (np. górskie), mniej - błyskawiczne.
2. Brokuły
Są niskokaloryczne - 100 g dostarcza 36 kcal, a przy tym zaopatrują organizm w witaminy i minerały niezbędne do prawidłowego spalania węglowodanów i tłuszczów
Rada: wybieraj intensywnie zielone , bo ten kolor przyspiesza przeminę materii.
3. Mięso z kurczaka
Ma więcej białka niż czerwone mięso, a zawiera o 2/3 tłuszczu mniej. Tego tłuszczu łatwo się pozbyć, bo znajduje się tuż pod skórą -powinnaś ją zdejmować, jeśli dbasz o linę.
Rada: Jedz piersi kurczaka - zawierają najmniej tłuszczu.
4. Ananasy
W świeżych owocach są kwasy owocowe i enzymy wspomagające odchudzanie. Najmocniejsza jest bromelina - reguluje przeminę materii, ułatwia trawienie białka i usuwanie toksyn.
Rada: kupuj możliwie świeże owoce. W sklepie wąchaj je u nasady - powinny słodko pachnieć
5. Jabłka
Dzięki pektynom oczyszczają organizm z toksyn i resztek pokarmów, regulują florę bakteryjną w jelitach. Są lekkostrawne, mogą je jeść nawet osoby z wrażliwym układem pokarmowym.
Rada: chrup 1-2 dziennie (nie więcej , gdyż zawierają cukier). Najlepiej ze skórką, pod nią jest najwięcej pektyn.

5 produktów na dobry humor


1. Migdały
Tylko 6 migdałów pokryje 10 procent zapotrzebowania na magnez. Unikniesz wahań nastroju i nadwrażliwości na zmiany pogody.
rada: kupuj migdały ze skórką - wolnej wysychają.
2. Łosoś
Dzięki zawartym w nim kwasom tłuszczowym omega 3 będziesz odporniejsza na stres i jesienną depresję.
Rada: Jedz 150 g tej ryby dwa razy w tygodniu.
3. Banany
To dobre źródło tryptofanu, z którego Twój organizm wytwarza serotoninę, nazywaną hormonem szczęścia.
Rada: banan zjedzony w pracy poprawi humor i zdolność koncentracji.
4. Mleko
Zawarty w nim wapń ma także wypływ na produkcję hormonów, które poskromią Twoje złe nastroje.
Rada: Nie gotuj mleka, wystarczy je podgrzać. Straci wtedy mniej wartości.
5. Fasola
Dostarcza dużo witaminy B1, nazywanej witaminą dobrego nastroju. Ma też wpływ na poprawę pamięci.
Rada: Jedz w małych ilościach (np. łyżkę),ale regularnie.




5 produktów na gładką skórę i młode ciało


1. Kasza gryczana
Oprócz wielu witamin dostarczają rutynę, która zapobiega powstaniu "pajączków" - wzmacnia naczynia krwionośne. Jest też bogata w krzem. Dzięki niemu skóra dłużej pozostaje jędrna, bez zmarszczek.
Rada: sięgaj po niepaloną, bo zawiera więcej witamin.
2. Pestki dyni
Są w nich fitosterole, czyli aktywne składniki roślinne chroniące przed wypadaniem włosów i stanami zapalnymi skóry. Najważniejszy wśród nich jest skwalen. Działa jak naturalny filtr i zabezpiecza skórę przed promieniami UV. 
Rada: chrup je jako przekąskę i dodawaj do sałatek.
3. Marchewka
Jeżeli będziesz jadła ją często, Twoja skóra zyska piękny brzoskwiniowy kolor. To zasługa roślinnego barwnika- beta-karotenu. Dodatkowo zapobiega on wysuszeniu skóry.
Rada: gotuj  marchewkę, a świeżą skrapiaj olejem, lepiej przyswoisz beta- karoten.
4. Grejpfrut
Już połówka tego owocu pokrywa  dziennie zapotrzebowanie na witaminę C. Nie powinni jej zabraknąć, bo chroni przed wolnymi rodnikami niszczącymi zdrowe komórki, stymuluje produkcję kolagenu i rozjaśnia przebarwienia skóry.
Rada: zjadaj co najmniej połówkę owocu na śniadanie.
5. Oliwa
Jest najlepszym źródłem witaminy E. Dzięki niej błony komórkowe są odporniejsze na uszkodzenie przez wolne rodniki. Skóra staje się mniej wiotka, jest lepiej odżywiona i nawilżona.


Rada: skrapiaj oliwą świeże warzywa. Zawarta w nich witamina C przedłuża żywotność witaminy E.

Jak przemycić błonnik do posiłków? 4 proste przepisy na dania bogate w błonnik

Składnik ten jest bardzo ważny dla naszego zdrowia. Warto więc zadbać, by nie zabrakło go w diecie.
Błonnik potrafi doskonale wiązać wodę. Zaletę tę powinny wykorzystywać osoby chcące zrzucić co nieco na wadze. Wystarczy, że potrawy bogate w błonnik będą popijać wodę. Wtedy ten napęcznieje w żołądku, dając uczucie sytości. W ten sposób najemy się nawet małym posiłkiem!

Błonnik pokarmowy, choć nie rozpuszcza się w wodzie i nie jest przez nas trawiony, powinien być stałym składnikiem naszej diety. Jego niedobory bowiem mogą prowadzić m.in.; do zaparć, miażdżycy, cukrzycy i otyłości. Najlepszym źródłem błonnika są pełnoziarniste przetwory zbożowe, warzywa oraz owoce.dlatego jeśli nie jemy kasz, płatków, pełnoziarnistego pieczywa, warzy i owoców, powinniśmy przynajmniej wzbogacać nimi nasze ulubione potrawy. Mogą to być 1-2 łyżki otrąb dodane do ciasta na naleśniki, pierogi czy bułki albo kotlety panierowane w płatkach owsianych czy tez twaróg z dodatkiem owoców (świeżych lub suszonych). Poniżej przedstawiam inne, poste pomysły na przysmaki pełne błonnika.




Tartaletki

Z 300 g maki owsianej , 150 g masła, jajka, łyżki śmietany i szczypty soli zagnieć kruche ciasto. Wylep nim foremki, upiecz na rumiano. Każdą najlepiej pokrojonymi warzywami, np. cukinia, paprykę, cebule. Zalej masę z 200 ml kremówki i jajka. Piecz 25 minut w 190 st. C

Kotlety mielone

400 g mielonego mięsa drobiowego wymieszaj z posiekaną cebulą, jakiem 2 łyżkami bułki tartej, 2 łyżkami płatków owsianych i posiekanymi listkami szpinaku (świeżego lub mrożonego). Dopraw solą i pieprzem. Z masy formuj kotleciki, smaż na rozgrzanym oleju.

Słodka sałatka

Dwa owoce kwi obierz, potnij na cząstki. Banana obierz, pokrój na plasterki. Pomarańcze obierz, podziel na cząstki. Jabłko ze skórką pokrój w kostkę. Przygotowane składniki wymieszaj polej sosem ze zmiksowanego kiwi i pomarańczy,

Deser jogurtowy

Na dno wysokiej szklanki lub pucharka wsyp płatki górskie lub muesli. Zalej jogurtem naturalnym. Wierz deseru polej zmiksowanymi owocami jagodowymi, np. mrożonymi malinami, truskawkami. Możesz także wykorzystać pokrojone cytrusy.